Author Topic: What aircraft am I ? V 3.0  (Read 148925 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #50 on: September 12, 2009, 07:05:39 PM »
:)

Every clue fits - as proven by your getting it right.

"Hoot" is unreal, has flown over 100 types was on  the cover of the May edition of Air & Space, did his first jet solo in a T-2 Buckeye and perfromed one of the best shuttle landings ever in -92 :) I don't think the man knows how to do a bad landing - typical of a naval aviator :)

Cheers



:)

Well, here are the clues I found somewhat confusing.

One, I was having a bit of a brain dead moment. Navy jet trainer and of your dinosaur generation should have given it away, but I was focusing on figuring out the pilot not the aircraft.

Beyond that, once I started Googling, I was following another clue and looking for an unusual first name. I suppose "Hoot" qualifies, but it's a nickname and didn't show up on a list of shuttle crews.

Also, knowing a bit about your reading habits, I suspected Air and Space was the mag you had in mind, but I had a quick look around their website and didn't see anything there either.

Then there was the first jet solo. I kind of missed the jet part. Again, I was focusing on the pilot not the aircraft and according to my reading online, Gibson actually learned to fly as a teenager prior to entering the Navy.

Finally and as I said before, while the T-2 is of your dinosaur generation, they were used by USN for primary jet training until quite recently. Late 90s if I recall korektlie.
Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #51 on: September 12, 2009, 07:07:47 PM »
:)

I suppose time for me to put up another one.

This fighter was built by a company famous for building fighters. This one however was a first for them, it didn't have a propeller.
Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #52 on: September 12, 2009, 10:25:15 PM »
 :)

"Hoot" hates any other name, but it was kinda fun to tease around with the clues.

Yours sounds like Supermarine,  as in the Attacker perhaps ? :)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline SamboRoberts

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 3827
  • For the love of beer!
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #53 on: September 12, 2009, 11:21:46 PM »
:)

Yes we do need an answer but I think two of you at least knowit, so someone post.

Yours is either obvious or I will have to cycle through the B series, starting now with the B-52 :)

Cheers
Might've been an F series.  ;)

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #54 on: September 13, 2009, 01:36:36 AM »
 :)

Que?

:)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #55 on: September 13, 2009, 07:04:12 AM »
:)

"Hoot" hates any other name, but it was kinda fun to tease around with the clues.

Yours sounds like Supermarine,  as in the Attacker perhaps ? :)

Cheers

:)

Nope, but you're on the right track as far as it being a naval aircraft.
Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #56 on: September 13, 2009, 09:49:02 AM »
 :)

Sounds like a Grumman then, but  can't this instant recall which was their first jet - the Panther perhaps?

:)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #57 on: September 13, 2009, 09:54:48 AM »
 rofl

You are just too good darling....  ::X

My next clue would have been, you were looking on the right side of the Cold War, but in the wrong country.

Followed by, gave the USN it's first confirmed air-to-air kill in the Korean War.
Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #58 on: September 13, 2009, 01:32:28 PM »
 :)

That genuinely WAS a guess :)

The only reason I remember it is the movie "Bridges at Toko Ri."

How about this - unmanned - huge range, lost near Hawaii.

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #59 on: September 13, 2009, 02:10:53 PM »
 :)

I did just edit the title of this thread - if you don't want it that way put it back as it was, but I tend to think it was a bourbon moment - it was grating on me :)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Wallacey

  • Sergeant at Arms
  • *
  • Posts: 886
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #60 on: September 13, 2009, 07:16:31 PM »
Helios would be too easy?
Whatever

Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #61 on: September 13, 2009, 07:34:25 PM »
:)

I did just edit the title of this thread - if you don't want it that way put it back as it was, but I tend to think it was a bourbon moment - it was grating on me :)

Cheers


 rofl rofl rofl rofl rofl

Thanks, I somehow missed that.  :-*
Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #62 on: September 13, 2009, 08:02:40 PM »
Helios would be too easy?

:)

Not at all mate, I'm just amazed how many don't know of it - NASA-Drdyen's Helios it is - give us another one whilst I go find something more diffficult :)

Cheers

Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #63 on: September 13, 2009, 08:04:07 PM »
Helios would be too easy?

:)

Not at all mate, I'm just amazed how many don't know of it - NASA-Dryden's Helios it is - give us another one whilst I go find something more diffficult :)

Cheers


Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Wallacey

  • Sergeant at Arms
  • *
  • Posts: 886
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #64 on: September 13, 2009, 08:08:38 PM »
I googled 8)

Here is a mystery pic from somewhere else, I have no idea what it is :)
Whatever

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #65 on: September 13, 2009, 09:18:22 PM »
 :)

Um... so how the HELL do we answer it? :)

No, I have no idea either, but it is eccentric enough to be English, except the rego doesn't say so... :)... nice one, and what this thread is really about
:) Mess with our minds, but I guess you'd best find out what it is before we do :) (Actually it looks like a Kate moment :) )

Cheers


Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #66 on: September 13, 2009, 09:27:06 PM »
 :)

Apparently it is a Hammond, and yes, I used Google and no, I am no wiser :)

The weirder the aviation world gets the more interesting it is :)

Cheers

Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Whiteglove

  • Sergeant at Arms
  • *
  • Posts: 1793
  • Dragon Lady
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #67 on: September 13, 2009, 10:05:49 PM »
.o.k...check this out...



    Stearman-Hammond Y-1S new material

Cheers :)

Other vids about this as well.   :)
« Last Edit: September 13, 2009, 10:08:35 PM by Whiteglove »
We do not inherit this Earth from our ancestors - we borrow it from our grandchildren...

Native American proverb
http://www.dudeworld.com.au/images/whiteglove.tag.av.png

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #68 on: September 13, 2009, 11:29:59 PM »
 :)

Kate has arrived - give us one :)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline SamboRoberts

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 3827
  • For the love of beer!
    • View Profile
Re: What aircraft I'm at V 3.0
« Reply #69 on: September 14, 2009, 12:43:12 AM »
:)

Que?

:)

Cheers

You made a couple of assumptions, which in my own way I was pointing out.

MAD does not necessarily mean American.
Bomber does not necessarily mean B series. Look at the F-111. Is that a fighter, a bomber, an interceptor or an attack aircraft?

How about the Tu-95? Obviously it's a strategic bomber from the MAD era.

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #70 on: September 14, 2009, 05:09:08 AM »
 :)

Ah, I see - we were on different tacks, athough I would not call the F-111 in any way an interceptor, although there were once plans to put Phoenix on it - instead that was put on the Tomcat, which of course in its twilight years became the "Bombcat."

A good point - perhaps more a case of my having insights into Jamie's thinking, as soon as he said "long range strategic," it pretty much ruled out any F series, but yeah, could have been Russian, however not once he said "delta" :) .

The Pefixes have always had a cross-over point, the F-105 should really have been a B series, and spent most of its active time chucking iron bombs around, but it also had a pretty impressive record in Vietnam as a Mig killer. The range bit is the differentiator I suppose, at least in my mind, it implied range on internal fuel, not via in-flight refuelling.

Half the fun of this game - trying to guess what the other person is thinking, especially when you know them rather well :)

Whilst we see if Kate has one how about this?

First four engined airliner to go into regular service. (Try not to google :) )

Cheers





Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline McClean

  • The token American
  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 6272
  • Ain't I pretty? ;)
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #71 on: September 14, 2009, 07:32:14 AM »
 :)

I see Sam is being pedantic again.

I see your point, but at the same time, Chris is right. I would not have been describing say the F-111 as a “long range strategic bomber” because, it’s not. It’s a tactical aircraft. It may have long legs and pack a good punch, but it’s not a strategic bomber.

Yes, I know, it was pressed into service in that role, but that wasn’t its intended role and by the way, that variant was designated as a fighter-bomber.

The F-111 is also a rather oddball aircraft anyway. It tried to be all things to all people, ended up being too heavy and too underpowered to ever make it off of a carrier without someone getting out to push and was never really capable of meeting the needs of USAF either, but it ironically became an ideal aircraft for the RAAF.

Here’s a tip for foreign politicians. Don’t buy American aircraft simply because they’re American. Our aircraft our designed with our defense needs in mind, not yours.



Where everything out here ain't what it seems
When I'm down to nothing, I just go ahead and dream
And face the fact that I'm a circle in a world full of squares

Offline LogicprObe

  • Sergeant at Arms
  • *
  • Posts: 2254
  • Dudeworld
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #72 on: September 14, 2009, 07:35:37 AM »

What's this doing here clogging up the joint!?

Offline Hardman

  • Big Kahuna
  • *
  • Posts: 11883
  • Single Malt Effect
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #73 on: September 14, 2009, 10:14:36 AM »

What's this doing here clogging up the joint!?

:)

Providing entertainment

:)

Cheers
Politically incorrect?  You betcha!!!  :-)




Offline Wallacey

  • Sergeant at Arms
  • *
  • Posts: 886
    • View Profile
Re: What aircraft am I ? V 3.0
« Reply #74 on: September 14, 2009, 02:48:54 PM »
This is where that pic came from.

http://www.aviationpics.de/myst/page_01.htm

No chance of identifing most of those!
Whatever